Thursday, January 09, 2014

Tips TAMBAH SUSU badan dengan SHAKLEE♡♡

Susu Ibu Susu TERBAIK untuk permata hati...Ebby ada 3 org puteri...dan 2 org tidak berjaya untuk sesi penyusuan sepenuhnya...betul kata org...setiap anak..rezeki susunya berbeza...tp bgantung juga pada pemakanan / diet ibunya...

Now anak ke 3 ebby Nur Afrina Aliya sudah memasukki 9bulan...dan dia masih mnysu badan sepenuhnya...tanpa campur dengan susu formula..Alhamdulillah...dan insyaAllah akan d teruskan sehingga umurnya 2tahun

Sini b nak share apa y b amalkan...Dalam SHAKLEE ada bnyak set2 menyusu y d cadang kan..tp ebby ingin cadangkan SET BUDGET MENYUSU iaitu ALFAFA & ESP

Mungkin ramai y tidak mengenali ALFAFA. Kalau sebut Tongkat Ali dan Kacip Fatimah, mungkin ramai yang tahu. ALFAFA ni sebenarnya juga digelar Raja Segala Tumbuhan. ALFAFA sangat glamour dikalangan pengguna vitamin SHAKLEE.

Utk ibu-ibu y menyusukan bayi & ingin menambahkan susu badan, ALFAFA adalah salah satu SUPPLEMENT TERBAIK y selalu saya sarankan. InsyaAllah memang berkesan untuk boost pengeluaran susu badan anda! Saya sendiri hingga sekarang mengamalkan pengambilan ALFAFA.
#tambahsusu, #setpenyusuanshaklee, #Alfafa, #AlfafaShaklee, , #tambahtenagadenganShaklee, #ESP, #EnergizingSoyProteinShaklee !!

Caranya:
Ambil 2 bj ALFAFA selepas lunch & 2 bj selepas dinner.
Ambil juga 2 biji setiap kali selepas seisi pemerahan susu.
TAPI JANGAN sampai lebih 10 biji sehari ya. MAX 10 biji sahaja. Ramai rakan dan customer yang dah cuba, dan kebanyakkannya alhamdulillah, berpuas hati dengan keberkesanannya untuk menambahkan susu badan.

Gabungan dengan ALFAFA dalam menambahkan tenaga dan membantu menambahkan pengeluaran susu badan tak lain tak bukan adalah Energizing Soy Protein (ESP) drink! ESP juga amat popular dikalangan pengguna vitamin Shaklee malahan dikalangan para suami yang mencuba ESP.
#tambahsusu, #setpenyusuanshaklee, #EnergizingSoyProtein, #ESPshaklee, #ShakleeESP, #ProteinShaklee, #Shakleeprotein, #tambahtenagadenganShaklee, #ESP, #EnergizingSoyProteinShaklee

Jadi..Apa Tunggu lagi...jom dapatkanNya dengan Ebby (SID:919801)

di sini saya kongsikan Khasiat ALFAFA & ESP

KHASIAT ALFAFA
▪Selain tu, Alfafa juga membantu mereka yang mengalami bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan, kaki busuk dan nafas berbau.
■Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.

¤Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa:
▪Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.
▪Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.
▪Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.
▪Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.
▪Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.
▪Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.
▪MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa:
▪Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.
▪Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.
▪Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.
▪Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.
▪Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.
▪Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.
▪Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

¤Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa:
•Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu
•Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.
•Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.

》》》PERINGATAN!!!《《《
"Tidak semua ALFAFA adalah sama, ALFAFA yang didapati di supermarket adalah ALFAFA sprout (biji cambah). ALFAFA lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. ALFADA SHAKLEE diperbuat dari daun ALFAFA bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia."

KHASIAT ESP
■Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.
■Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ■ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

¤Shaklee ESP:
•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan
      rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada
      keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian
      menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal
      kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•    Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu
      Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),
      di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari
      proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

UNTUK SEBARANG PERTANYAAN BOLEH HUBUNGI SAYA
EBBY (SID : 919801) 》》012-956.9686

Gambar anak B y ke 3...dengan Alfafa, ESP & REZEKI ALLAH S.W.T lah ebby sudah berjaya menyusukanNya selama 9bulan..& insyaAllah akan d teruskan sehingga berusia 2tahun...

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...